torsdag 7. april 2011

35 uker på vei!

Jeg er nå 35 uker på vei ! Magen er stor og i følge jordmor ligger hode ned. At jeg bærer på et foster som er mellom 2500-2700 gram og er ca 41 cm langt merkes. Lille gutt er fremdeles veldig aktiv og jeg hører stadig vekk hikking. Det er en god men samtidig merkelig følelse når jeg kan kjenne foten gjennom magen!

Formen er brukbar etter forholdene. At det er 5-6 uker igjen til fødsel er fremdeles uvirkelig...Jeg syntes graviditet en har gått fort denne gangen selv om jeg har opplevd den som tyngre både mentalt og fysisk.






Vi er plutselig i april ! Vi prøver å forberede oss så godt vi kan og i helgen kom vuggen på plass. Even var med å skrudde den opp.

 
Vi har også kjøpt en bok som heter "mamma har en baby i magen". Det er en klaffe bok hvor en kan løfte på magen og se babyen. Even løfter på genseren min og så løfter han på si egen genser og peker på sin navel. Han er så skjønn at. I helgen hadde vi besøk av Melvin og Edvard. Even liker ikke så godt at andre barn sitter på fanget mitt. Selv om han er snill og gode med andre barn er vi litt spent på søsken sjalusi.


Ellers har vi ryddet og vasket barneklær. Vi har veldig mye tøy fra str 68 og frem til 2-3 år. Det skal vi takke min kusine Wenche og Andreas for. Vi har arvet så mye fint tøy av deres to sjarmtroll!

Ellers har jeg vært på gravid fotografering denne uken.  Jeg tenkte det var greit å forevige mage siden det kanskje er siste graviditet. Hvertfall føles det slik nå, men en skal jo aldri si aldri.....





1 kommentar:

  1. Gratulerere med 35 uker =)
    Er så moro å gjøre ting klart, og det nærmer seg virkelig.
    Men er ikke så lett for disse små gutta som allerede er her og forstå alt dette, men realitetn møter dem snart.. hehe.

    Ha en nydelig helg.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg:-)