tirsdag 17. mai 2011

Hils på vårt nye familiemedlem!

Det er helt fantastisk! Vi er blitt foreldre til lille Håkon, som forresten ikke er så liten med sine 4160 gram og 52 cm.  Han har mye mørkebrunt hår slik som jeg hadde da jeg ble født, men ellers ligner han veldig på pappaen sin. Jeg trodde at han skulle ligne på Even, men faktisk er de ganske ulike av utseende. Lynnet er vel litt fortidlig å si noe om, men første inntrykk er vel at Håkon er en klarere type som ikke har vanskelig for å uttrykke behov:-)

Riene startet på natten rundt 02.00 den 16 mai. Rundt kl 04 var vi på sykhuset og kl 09.33 kom vidunderet vårt til verden. En perfekt dag å ha bursdag på! Jeg vil beskrive fødselen som kort og intens, men samtidig veldig kontrollert. Jeg hadde noen fantastiske jordmødre og studenter som var veldig tilstede hele tiden og jeg følte meg godt i varetatt.

To timer etter fødselen måtte vi ut av fødeavdelingen pga stor pågang og vi fikk komme over på barselhotellet.  Vi alle var i fin form og det var egentlig greit å få et rom litt mer privat.

Håvard har bodd her første døgn, men reiste hjem idag med Even som har fått utbrudd av vannkopper. Han har ikke fått hilse på lillebror da han ikke får komme inn på avdelingen pga vannkopp utbruddet. Jeg reiser hjem fra hotellet imorgen ettermiddag og gleder meg utrolig til å se han! Vi er også spent på hvordan han opplever det å få en liten bror i hus.

Farmor Solveig og bestefar Halvor har hatt Even siden natten riene startet. Even var i barnehagen den 16, men idag hadde de kost seg sammen på nasjonaldagen. De har fått hilst på vesle Håkon og det samme har farfar Harald og bestemor Ingrid.

Inger Elin kommer i neste uke, mamma uken etter og pappa og bestemor Randi ut i juni. Vi gleder oss til å vise frem stoltheten vår...

Riene har startet og vi er klar til å dra på sykhuset!

På føden

Et under er kommet til verden

 Helt fersk liten Håkon...









Bestemor Ingrid og farfar Harald

Bestefar Halvor og farmor Solveig

1 dag gammel og nysgjerrig på omverden

8 kommentarer:

  1. De hjerteligste gratulasjoner med lille Håkon til dere begge to!Så fin og velskapt!Gleder meg til å reise til Oslo å treffe dere alle fire!mamma.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med lille Håkon! Vakker liten kar som vi gleder oss til å treffe :-)

    W&A

    SvarSlett
  3. Åååååååååååååå så nydelig han er Vivian :) vi gleder oss masse til å se han :) Stooor klem fra Susanne,Morten og Melvin :)

    SvarSlett
  4. Velkommen til familien Håkon!!!!!

    Gleder meg virkelig til å møte dere alle fire! Godt det ikke er lenge til.
    For en fantastisk flott famile dere har blitt! Klem fra en stolt lillesøster/tante. Onkel Erlend hilser også!

    SvarSlett
  5. Kjære Vivan, du er så flink til å ta nydelige og spesielle bilder. Denne bloggen kan vi glede oss over om noen år.Håkon er like fullkommen som Even og de som ikke har sett han ennå, kan bare glede seg!
    Det er godt å se at du har klart fødselen så bra også. Du har gjort en god jobb med å bære fram dine barn. Hilsen Farmor

    SvarSlett
  6. Så koselig å se, og ikke minst lese. :-)Godt å høre at det står bra til med dere alle sammen (til tross for vannkopper) Nyt dagene. Vi gleder oss til å se dere alle sammen. Klem fra Torbjørn og Randi

    SvarSlett
  7. Tusen takk for alle koselige kommentarer alle sammen!

    SvarSlett
  8. ååååå jeg smelter helt!!!
    SÅ utrolig nydelig!!

    Gratulerer igjen så mye!!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg:-)