fredag 4. april 2014

Turen hjem fra barnehagen

 
Igår hadde jeg kamera med meg på trilletur! Været har vært nydelig hele uken og det sies at til helgen kommer styggeværet! På tur langs skranevannet fant jeg denne skjønnheten som jeg fanget med kamera. 

Rundt klokken tre hentet jeg guttene i barnehagen. De ansatte smiler litt ekstra når jeg kommer- barnevogn og to aktive gutter. Heldigvis er de utrolig snille og er lett å ha med å gjøre på vei hjem. Barnehagen ligger ca 800 m i luftlinje, men turen hjem tar lett 30-40 minutter. Fin kvalitetstid så lenge været er så bra. Idag da jeg hentet Håkon kunne jeg ikke finne Even. Han hadde rigget seg bak barnehagen for å vise meg et "show" før jeg skulle gå hjem. En fem minutters forestilling hvor han sang-danset og tøffet seg. En kombinasjon av turtels ninja- og sangen baby-baby "hold dere fast: Justin Biver....Ikke akkurat Håvards eller min favoritt! 

Etter "showet" bar det hjem. Guttene har ofte konkurranse om å komme først til et bestemt punkt. Ellers skal de balansere og klatre. Skikkelige gutte- gutter! Første del av turen er bilfri og der får de løpe fritt, mens resten av vegen er langs fortauet pga bybane bygging. Om noen år blir det bilfri veg til skolen! Når guttene kommer opp til bilveien leier vi hverandre. Der går vi som en søt liten trio + barnevogn (og gjerne en bamse eller elefant).

Her litt bilder fra turen:


Show i barnehagen
Håkon blir så glad når han tar igjen Even!


Full fart gjennom borettslaget med barnehagen




...og nedover bakken hvor de bygger bybane...med mor på slep:)

...og enda litt fortere

En liten drikkepause
og alt skal balanseres på!



Hjemme på lekeplassen- Anne Maria venter:)

Samling på terassen vår- fotballspill:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg:-)