torsdag 16. januar 2014

Forberedelser

Bildene ble tatt i uke 36 og jeg går til helgen inn i 37 svangerskapsuke. Føde baggen er pakket, vuggen er på plass, vognen er klargjort og nå gjenstår bare litt småting. 
Formen kom seg litt etter julen, og jeg friskmeldte meg selv 20% slik at jeg fikk noen vakter før jeg gikk ut i svangerskapspermisjon.Savnet gode kollegaer:) Igår hadde jeg min siste vakt.

Ringte lege idag for å etterlyse blodprøver jeg tok for en stund tilbake og helsesekretæren fortalte at jeg hadde dalt var lav i jern med verdier rundt 7. Det forklarer søvnbehov og slappheten min hvertfall! Skuffet over legen som ikke følger opp...Snakket med en spesialist på jobben og hun mente det kunne ta lang tid å få jernnivået oppigjen. CHR en min var i nedre grense og jeg har en jernanemi. . Heldigvis var HB på 12,8, noe som er bra.  Nå skal batteriene lades hverfall og ekstra jerntilsudd taes- selv om jeg har brukt det siden jeg ble gravid....

Lille knupp i magen har det bra hverfall- hun sparker og er mye i bevegelse. Symfysemålene mine er gått noe opp og alle prøver ellers er fine. Hun har lagt seg med hode langt ned i bekkenet- men jordmor var usikker på om hode hadde festet seg...


Termindato er 13 februar....nå gjenstår forberedelser av guttene. Even spør ofte etter lillesøster og merker at noe er under veis. Vi har sagt at hun vil komme etter jul en gang- og ventetiden fra janauar til febraur kan være lang for de små- men alt kan jo skje:)



Uke 36





Soverommet er klart


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg:-)