torsdag 30. januar 2014

ØNH og svangerskapskontroll

Onsdag hadde Håkon og jeg en på ekstra kontroll på ØNH på Nesttun for forsikre meg at han ikke har halsbetennelse eller en akutt ørebetennelse( ingen feber, men hoste)- slik at vi ikke kan gjennomføre operasjonen vi skal ha 4 februar på HUS. Han går med en kronisk mellomørebetennelse og har fortykkede trommehinner med væske bak på begge ørene. Han sikler mer og puster tyngre på natten. Han er hvertfall klar for operasjon!


 
Vi har fått ny henvisning i håp om at kunne mandlene kunne taes når han først er lagt i narkose.  Ringte Haukeland i håp, men i følge dem er det ikke mulig. Operasjonskapasiteten er sprengt og mandel operasjon krever innleggelse i minst 2 dager.  Operasjonen vi skal ha neste uke er dagkirurgisk. HUS inngår avtale med Haugesund og Stavanger for å få køene unna...Fortvilende! 

Da har jeg hvertfall prøvd. Han har likevel mandler grad 3 + - hvor 4 er på det meste. Hvis dette drøyer får vi ta det privat, men det som er synd at ingen vil gjøre dette før han er fylt 3 år....I Oslo ble det gjort på AHUS da Even var ca 2, 5 år.

Det viktigeste er at hørselen kommer på plass- for nå hører han dårlig og språkutviklingen er langt etter. Stakkaren vår! Vi satser på at junior holder seg i magen til operasjonen er overstått....


Ellers var jeg på jordmor kontroll og alt ser fint ut. Jge er nå 38 + 3 gravid:) Hode har lagt seg ned og hun mener det har festet seg.  Jeg har bare lagt på meg 12 kg - selv om jeg spiser bra. Hadde håpt at vekten var godt opp litt mer.  Ingen ødemer, fin urinprøve. Noe hudkløe på magen- men kun lokalt pga huden strekker seg. Vekstkurven er litt under, men vokser normalt. Det er forespeilet en baby rundt 3500 kg.





Ellers er jeg  jeg full av energi eller er jeg slapp som en fele og litt uggen.
Litt irritabel når jeg er sliten, men Håvard kjenner meg så godt at:))))
Jeg prøver å sove når jeg kan for å lade batteriene.


Denne helgen skal vi bare roe ned og gjøre akkurat det vi føler for:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg:-)