søndag 31. august 2014

Bryllupsdagen

Torsdag sjekket Inger Elin, lille Sondre og Hedda og jeg inn på First Marin hotell vegg i vegg med Kjøttbassaren. Etter en litt stri uke med forkjølelse og penicellinkur ble jeg godt tatt vare på av lillesøster.
 
Bryllupsværet er alltid et stort spørsmålstegn- spesielt i Bergen. Det var meldt både regn og skyer, men litt sol. Da vi våknet opp ble vi bare så glad som Bergensere kan bli når de ser sol. Fint rom, med flott utsikt. Vi fikk spist en god frokost, men satt i gang tidlig med forbindelsene på rommet. Med to små som skulle underholdes og mates og tre jenter som skulle kle seg var: god tid et viktig stikkord.

Alt gikk ikke helt som planlagt heller...
Bryllupsværet vi våknet til- sol og 18 grader

Litt kos mens vi fikset oss

Flinke Hedi fikset håret mitt og jeg ble så fornøyd!

 Hedda og fetter Sondre var så tålmodige!
De sov nesten hele natten gjennom og hadde sovetid på samme tidspunkt på dagen:)

Begge begynner å bli trøtt, men så fine i finstasen:)


Ikke vær dag en tar på en brudekjole!

Skjønne forlovere Inger Elin og Heidi som gjorde alt for at jeg skulle ha det bra og føle meg vel




 Sminken gjorde jeg selv- pyntet og klar




Klokken 13.00 presis var vi ferdige og gikk til resepsjonen for å vente på en Mercedesen fra 60 tallet som var bestilt. Den kom aldri. Sjåføren hadde trodd at det var lørdag vielsen var, selv om alt var kommunisert på telefon og mail. Vi prøvde å ringe han, men han svarte ikke. Vi visste ikke helt hva vi skulle gjøre...var han rett rundt hjørnet? Stod han fast i trafikken? Hadde det skjedd en ulykke? De minuttene føltes ekstra lange...Klokken 13.15 bestilte vi en taxi, som også tok litt tid før han kom. 
 Det kom noen tårer hos meg av all spenningen og usikkerheten over situasjonen.

Klokken 13.30 ankom vi tinghuset, 10 minutter før selve vielsen, og jeg ble berolighet av å se min kjære Håvard og all den fine familien som var samlet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg:-)