fredag 6. november 2009

Familiens toalett aktivitet!

......ja, du hørte riktig! Jeg var nylig på førstehjelps kurs på helsestasjonen og fikk denne plakaten utdelt. Den har fått sin faste plass på veggen ved toalettet. Perfekt toalett aktivitet! Den blir faktisk lest også!



Dette er kanskje ikke det mest oppløftende blogg-temaet en fredags formiddag.
Jeg syntes likevel det er et tema som burde få mer oppmerksomhet og som bør repeteres igjen og igjen.

"Hvert år blir 120 000 norske barn skadet i større eller mindre ulykker, og det er velkjent at de fleste ulykkene skjer hjemme." stod denne i denne artikkel (http://www.mamma.no/content/førstehjelp-til-barn).

Han lille min kommer enda ikke så langt, da han ikke er begynt å krype....men ukene løper av sted og plutselig gjør han det. Jeg tenker at livet i barselpermisjon er delt: før og etter krype/gåtiden...

Vi har derfor tenkt å være litt i forkant " hvis ulykken er ute". En ulykke skal selvsagt ikke skje, men en kan aldri vite! Det kan skje den beste og over alt. Det kan skje på vei til jobb/skole/ barnhage. Det kan skje på butikken/ bussen. Det kan med andre ord skje over alt. Førstehjelp kan redde liv!

1 kommentar:

  1. Hei.

    Kjempe bra tema du tar opp.Helt enig, er så viktig å kunne førstehjelp, og ikke minst og friske dem opp jevnlig.
    I min jobb har jeg vært så heldig å ha kurs i førstehjelp 2 ganger i året. Det gir trygghet i om man skulle komme utfor noe.

    Og en trøsteklem til deg som mista din lillesøster.

    Ha en flott helg.

    Klem

    SvarSlett

Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg:-)