fredag 18. mars 2011

5 års dagen!

Vi har i dag offisielt vært sammen i 5 år. Vi traff hverandre når vi begge studerte i Ålesund og kom raskt i samme vennekrets. Vi skal vel innrømme at vi alltid har hatt et godt øye til hverandre uten at det lå noe mer i det!

Det nærmet seg slutten av studiet og ingen av oss var klar for et avstandsforhold. Mitt savn etter Bergen var stort og Håvard og jeg flyttet til Bergen sommeren 2007.  Der bodde vi et år og trivdes bra. Det var et aktivt år og vi var stadig på farten. Både Håvard og jeg planla å studere videre og da han kom inn på masterstudiet i Chalmers, Sverige, fant vi ut at det var lettere å pendle fra Oslo. Han studerte ved siden av full jobb og samme gjorde jeg, bare at jeg gikk på studier på BI i Nydalen. Vi har nå bodd her siden 2007 og trives bra. Hvor vi ender opp til slutt vil tiden vise og mye tanker i disse dager går til det. Det er vel ingen hemmelighet at det står mellom østlandet eller vestlandet. Det viktigeste er at vi begge er enig og finner et sted vi tror vi vil trives.

I  juni 2009 kom et kjærlighetsbarn og nå mai 2011 kommer et til. Vi blir snart en familie på 4!
Vi kan ikke annet en å si at vi har hatt mange flotte år sammen og gleder oss til fortsettelsen.

Svært mye av hverdagen vår handler jo om Even, så jeg tenkte at det kunne være på sin plass med noen bilder fra før han ble født.

Ålesund - der vi traff hverandre
Det ble mange flotte dater
 Vi oppdaget fort at studentleiligheten 805, som Håvard bodde i, var et kjent sted. Her hadde jeg faktisk bodd i samme leilighet 1 studieår!

Kullet mitt var ferdig i 2006
 Flytting til Bergen
En flott høstdag sett fra Fjellveien i Bergen
 Vi leide en sykehusleiligehet på 37 kvadrat, nyforelsket som vi var! Leiligheten var så som så, men den flotte utsikten kompenserte for standeren.

Jeg jobbet på nevrologen på Haukeland
Vår første "A til B" -bil.
Mang en turer i fjellheimen, her ved hytten til Arne Næss sr under Hallingskarvet.
Fisketur på Sotra
Viddetur fra Fløyen til Ulriken
Fra Gullfjellet
Treningstur opp Stolzekleiven
Utepils på verftet
Fjelltur ved fløyen
17. mai
 Vi var med i en togulykke da vi tok nattoget fra Oslo til Bergen. De tre fremste vognen som sporet av og det var ganske kaos en stund. Vi satt heldigvis i bakerste vogn og stort sett alle kom fra det med mindre skader.
En fantastisk tur til Matre i Nordhordaland


Romantisk middag for to i Matrefjellene
Tur til Thailand. Jeg lurte Håvard til å ta ansiktsbehandling. Han som har forbi mot hudkremer!
Bungalower på Koh Samet - et romantisk paradis
Deilig thaimat ved stranden
Vi fikk også sydd litt klær i Bangkok
Jeg testet ut mine tuk-tuk ferdigheter...
Romantisk tur til Lesvos i Hellas

Lesvos
Vi flyttet over til Oslo i 2007 og kjøpte vår første leilighet sammen på Bjølsen.
Litt oppussing
Vi har ofte vært på hytten i Femdalsund utenfor Fredrikstad
"Picknic -liv" på St. Hanshaugen et "must" om sommeren
Tur i Nordmarka
Ferien vår til Strøen i Vassfaret
"Teltliv" er koselig
Kristiansund - "Tahiti" -festivalen
Interrail i juni 2008. Vi startet i Barselona, kystveien i Frankrike( Montepilier, Cannes, Nice, Monaco, Menton) Så gikk turen videre til Italia hvor vi var innom Elba, Firenze, Cinque Terre, Siena, Venezia, Roma, Como før turen gikk til Geneve i Sveits.
Campingplass utenfor Roma
The navigator?
toppen av St. Peters kirke
På denne trappen forlovet vi oss. Hendelsen fant sted på en kirketrapp i Firenze. En ultraromantisk kveld!
Nyforlovet ankommer vi Milano
Høsten blir jeg gravid
Ultralyd: vi venter en liten gutt!
6 måneder på vei og på hytteur i Finnskogen
I uke 38 avlegger jeg eksamen på BI i helseledelse.
Flytting fra Bjølsen
Til leilighet på Hovseter. Mai var en måned med kaos! Salg av leilighet, oppussing/organisering av oppussing, begge hadde eksamner, jobb og jeg som høygravid. Dette var verdt det "in the end", men vi gjør det aldri igjen!
Et par dager før termin.
Verdens beste gutt ble født 30 juni 2009! Her 2 dager gammel:)
Og den 14 mai 2011 venter vi en ny liten verdensborger!



4 kommentarer:

  1. For en kjempekoselig oppsummering av 5 fine, hektiske år :-) Gratulerer med hverandre!!

    Hilsen Wenche & gutta

    SvarSlett
  2. Dere passer perfekt til hverandre og Even har vært heldig med sine foreldre. Gratulerer! Hilsen Farmor og Bestefar Halvor.

    SvarSlett
  3. Det var koselig sagt, Wenche, Solveig og Halvor!

    SvarSlett
  4. Å så utrolig søtt sammendrag av ders 5 år =) Kjempe fint!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg:-)