lørdag 7. desember 2013

31 uker


En gravid mage- tatt under årets julebakst:)




Jeg er nå 31 uker på vei og er per def. høygravid. At vi om ca 9-10 uker venter en liten jente er ganske så uvirkelig...Jeg snakket med en kollega som hadde fått sitt 3 barn da hun var 31 uker på vei og som hun sa- alt kan skje! Unngå tunge løft og ro ned var hennes råd. Det vet jeg jo, men er ikke så lett å praktisere i hverdagen...

Barnet veier ca 1750 gram og er 37 cm!!!

Jeg håper virkelig at det runder februar før jenten vår kommer. Vi trenger den tiden- eller jeg trenger den. Guttene stjeler mye av oppmerksomheten, men det er umulig å unngå de harde sparkene fra henne i magen- hun blir nok en bestemt frøken vil jeg tro. 
I dette svangerskapet har jeg ikke vært så flink å lytte på kroppen min- med to små hjemme og full jobb. Jeg må bare innse at jeg bare klarer halvparten av gjøremålene- og være fornøyd med det som blir gjort:). Kynnere kommer fort, gjerne når jeg går opp trappene eller løfter på guttene. Tårer og latter sitter løst- en hormon bombe!

De siste ukene er guttene begynnt å våkne på natten. Even kommer inn for å gi beskjed at han skal tisse eller at ene sokken er falt av. Håkon spaserer ut av grindsengen selv og finner ikke helt roen i vår seng...han vil helst begynne å leke midt på natten! Håper dette er en forbigående fase:)))

En del innkjøp står igjen og mange uavklarte spørsmåL- men vi regner med å få det på plass i januar. Akkurat nå er julen førstprioritet- så tar vi det andre når det blir rom for det:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg:-)