mandag 2. november 2015

Oppfølging av de små

Idag var det ny runde til Bogstadveien ØNH. Denne gangen var det Hedda sin tur, da hun også har fått henvisning til spesialist. Hun hadde mye ørevoks og det var vanskelig å undersøke henne, men hun fikk ikke noe signal på måleren, noe som betyr nedsatt hørsel. Ellers fant de en polypp hos Hedda også. Derfor er hun henvist til operasjon på AHUS og det skal vurderes dren på operasjonsbordet.

Håkon fikk mer og mer smerter i halsen. De siste nettene har jeg lagt på rom med han, men i natt toppet det seg med smerter. Derfor ble han med da Hedda hadde time. Håvard var også med- slik at vi fikk konsentrert oss om en hver.  CRP på 55 og oppstart av antibiotikakur. De siste dagene har han fått i seg svært lite væske og næring- så vi var litt spent på hvordan det skulle være å gi han antibiotika gjennom en infisert hals...Håkon ble derfor meldt til AHUS for innleggelse med tanke på at vi hadde muligheten å få det intravenøst.  Idag har vi prøvd alt vi kan for å få i han diverse, ernæringsdrikk, antibiotika og smertestillende. Han ser ut til å kvikne litt til i kveld, men er likevel bleik. Vi håper alle på en god søvn i natt:)

Ellers har jeg takket ja til lærerstillingen ved Strømmen fagskole idag. Stillingen utgjør ca 40 %, med en undervisningsdag. Resterende er forberedelser og retting, noe som kan gjøre hjemmefra.
Jeg skal ha ansvaret for en klasse over 1, 5 år og lede dem gjennom undervisning, oppgaverskriving og besøke dem i praksis. Studiet bygger på 5 moduler og jeg skal undervise fra modul 2 og utover.

Det er et lite kull, men det passer i grunn bra. Planen er å ta pedagogisk utdannelse på deltid fra august neste år ved siden av jobb. Jeg kan få vikarvakter på helsefag på videregående og orange helse har også flere vakter på sykehus. Jeg har allerede blitt påmeldt til lærer konferanse på Gjøvik neste uke, så da skal jeg møte nye kolleger. En liten kick start. Ordentlig oppstart er fra 1.januar.2015 Kjenner jeg gleder meg til nye utfordringer!

2 kommentarer:

  1. Så bra at Håkon er bedre og gratulerer med jobb til deg. Tror du blir en flink lærer😊

    SvarSlett
  2. Takk Silje. Noen tøffe uker- mest for Håkon, men han er sterk! Er blitt så mye piggere etter antibiotikaen. Gleder meg til å begynne i ny og spennede jobb) Begynner alleredre med forberedelser nå:)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg:-)